Nominalizările la premiile Hugo 2017

Nominalizările de anul acesta la premiile Hugo sunt atât de faine încât au reușit să mă scoată din bârlog. Eu nu-mi amintesc când au arătat mai bine nominalizările la premiul pentru cel mai bun roman și pentru prima dată am citit toate cărțile nominalizate la această categorie. Chiar le-am citit cu mult înainte de a se termina 2016 (deși n-am prea mai scris despre cărți în ultima perioadă, am citit o grămadă, inclusiv vreo 30 dintre aparițiile SFF în limba engleză din 2016; dar despre ce am citit/vizionat/jucat în ultimele luni voi vorbi într-o postare viitoare).

Mă întreb oare care este cauza principală a faptului că recomandările Sad&Rabid Pupies se regăsesc mult mai rar pe listele cu nominalizări față de anii trecuți. S-au plictisit de această activitate? Sunt atât de satisfăcuți cu alegerea lui Trump încât Hugo-ul a devenit total neînsemnat? Sau diversificarea participanților la acest WorldCon să fie o cauză? Sau schimbarea regulamentului a avut efectul scontat? Două au fost modificările principale față de anii trecuți: faptul că numărul de finaliști a crescut la 6 în condițiile în care participanții tot maxim 5 au putut nominaliza și „E Pluribus Hugo” o nouă metodă de a calcula punctele primite de lucrările nominalizate (astfel fiecare listă pe care se pot regăsi maxim 5 nominalizări primește 1 punct, care este împărțit în mod egal între cele 1-5 lucrări nominalizate; dacă, de exemplu, ai nominalizat 5 romane fiecare va primi 0.2 puncte, dar dacă ai nominalizat doar 2, acestea vor primi 0.5 puncte fiecare). Eu aș crede că această schimbare a metodei de nominalizare a avut cel mai mare impact, dar aștept cu interes o analiză amănunțită, care doar în august, după anunțarea premiilor și publicarea tuturor datelor, se va putea face.

Două dintre romanele nominalizate, Ninefox Gambit și Too Like the Lightning s-au regăsit și printre nominalizările mele. Singurul motiv pentru care nu am nominalizat Death’s End și The Obelisk Gate a fost acela că precedentele volume ale acestor serii au câștigat deja premiul pentru cel mai bun roman. Iar ultimele două, All the Birds in the Sky și A Closed and Common Orbit, chiar dacă nu au fost între cele mai bune 10 cărți SFF în 2016, tot sunt peste media romanelor nominalizate în ultimii ani.

Celelalte romane nominalizate de mine au fost The Gradual de Christopher Priest, Europe in Winter de Dave Hutchinson și Join de Steve Toutonghi (sper ca în următoarele săptămâni să am timp să scriu câteva cuvinte despre toate aceste cărți).

=====

3 dintre lucrările nominalizate la „Cea mai bună nuvelă” au fost și printre nominalizările mele: The Ballad of Black Tom, The Dream-Quest of Vellitt Boe și This Census-Taker. Cealaltă nominalizare pe care am făcut-o a fost The Iron Tactician de Alastair Reynolds. Am mai citit și nominalizat la „Cea mai bună nuveletă” – The Art of Space Travel de Nina Allan. Și cam atât, pentru că din păcate sunt mult prea mult romane interesante și timpul e mult prea puțin pentru a putea citi un număr semnificativ de lucrări de proză scurtă.

=====

O categorie nouă a fost anul acesta cea pentru „Cea mai bună serie”, în care au putut fi nominalizate seriile care conțineau cel puțin 3 volume, dintre care măcar unul să fi fost publicat în 2017. Mi s-a părut  o idee foarte bună. La această categorie am nominalizat 4 serii: The Fractured Europe Sequence de Dave Hutchinson, Thessaly de Jo Walton, Red Rising de Pierce Brown și The Expanse de James S.A. Core, doar ultima găsindu-se și pe lista finaliștilor.

=====

Alte nominalizări făcute de mine și pe care m-am bucurat să le găsesc printre finaliști au fost: Traveler of Worlds: Conversations with Robert Silverberg de Robert Silverberg și Alvaro Zinos-Amaro, Stranger Things la categoria „Cel mai bun film”, The Coode Street Podcast și Ada Palmer, nominalizată la premiul John W. Campbell.

=====

Best Novel (2078 ballots)

  • All the Birds in the Sky by Charlie Jane Anders (Tor Books / Titan Books)
  • A Closed and Common Orbit by Becky Chambers (Hodder & Stoughton / Harper Voyager US)
  • Death’s End by Cixin Liu (Tor Books / Head of Zeus)
  • Ninefox Gambit by Yoon Ha Lee (Solaris Books)
  • The Obelisk Gate by N. K. Jemisin (Orbit Books)
  • Too Like the Lightning by Ada Palmer (Tor Books)

Best Novella (1410 ballots)

  • The Ballad of Black Tom by Victor LaValle (Tor.com Publishing)
  • The Dream-Quest of Vellitt Boe by Kij Johnson (Tor.com Publishing)
  • Every Heart a Doorway by Seanan McGuire (Tor.com Publishing)
  • Penric and the Shaman by Lois McMaster Bujold (Spectrum Literary Agency)
  • A Taste of Honey by Kai Ashante Wilson (Tor.com Publishing)
  • This Census-Taker by China Miéville (Del Rey / Picador)

Best Novelette (1097 ballots)

  • Alien Stripper Boned From Behind By The T-Rex by Stix Hiscock (self-published)
  • “The Art of Space Travel” by Nina Allan (Tor.com, July 2016)
  • “The Jewel and Her Lapidary” by Fran Wilde (Tor.com Publishing, May 2016)
  • “The Tomato Thief” by Ursula Vernon (Apex Magazine, January 2016)
  • “Touring with the Alien” by Carolyn Ives Gilman (Clarkesworld Magazine, April 2016)
  • “You’ll Surely Drown Here If You Stay” by Alyssa Wong (Uncanny Magazine, May 2016)

Best Short Story (1275 ballots)

  • “The City Born Great” by N. K. Jemisin (Tor.com, September 2016)
  • “A Fist of Permutations in Lightning and Wildflowers” by Alyssa Wong (Tor.com, March 2016)
  • “Our Talons Can Crush Galaxies” by Brooke Bolander (Uncanny Magazine, November 2016)
  • “Seasons of Glass and Iron” by Amal El-Mohtar (The Starlit Wood: New Fairy Tales, Saga Press)
  • “That Game We Played During the War” by Carrie Vaughn (Tor.com, March 2016)
  • “An Unimaginable Light” by John C. Wright (God, Robot, Castalia House)

Best Related Work (1122 ballots)

  • The Geek Feminist Revolution by Kameron Hurley (Tor Books)
  • The Princess Diarist by Carrie Fisher (Blue Rider Press)
  • Traveler of Worlds: Conversations with Robert Silverberg by Robert Silverberg and Alvaro Zinos-Amaro (Fairwood)
  • The View From the Cheap Seats by Neil Gaiman (William Morrow / Harper Collins)
  • “The Women of Harry Potter” posts by Sarah Gailey (Tor.com)
  • Words Are My Matter: Writings About Life and Books, 2000-2016 by Ursula K. Le Guin (Small Beer)

Best Graphic Story (842 ballots)

  • Black Panther, Volume 1: A Nation Under Our Feet, written by Ta-Nehisi Coates, illustrated by Brian Stelfreeze (Marvel)
  • Monstress, Volume 1: Awakening, written by Marjorie Liu, illustrated by Sana Takeda (Image)
  • Ms. Marvel, Volume 5: Super Famous, written by G. Willow Wilson, illustrated by Takeshi Miyazawa (Marvel)
  • Paper Girls, Volume 1, written by Brian K. Vaughan, illustrated by Cliff Chiang, colored by Matthew Wilson, lettered by Jared Fletcher (Image)
  • Saga, Volume 6, illustrated by Fiona Staples, written by Brian K. Vaughan, lettered by Fonografiks (Image)
  • The Vision, Volume 1: Little Worse Than A Man, written by Tom King, illustrated by Gabriel Hernandez Walta (Marvel)

Best Dramatic Presentation – Long Form (1733 ballots)

  • Arrival, screenplay by Eric Heisserer based on a short story by Ted Chiang, directed by Denis Villeneuve (21 Laps Entertainment/FilmNation Entertainment/Lava Bear Films)
  • Deadpool, screenplay by Rhett Reese & Paul Wernick, directed by Tim Miller (Twentieth Century Fox Film Corporation/Marvel Entertainment/Kinberg Genre/The Donners’ Company/TSG Entertainment)
  • Ghostbusters, screenplay by Katie Dippold & Paul Feig, directed by Paul Feig (Columbia Pictures/LStar Capital/Village Roadshow Pictures/Pascal Pictures/Feigco Entertainment/Ghostcorps/The Montecito Picture Company)
  • Hidden Figures, screenplay by Allison Schroeder and Theodore Melfi, directed by Theodore Melfi (Fox 2000 Pictures/Chernin Entertainment/Levantine Films/TSG Entertainment)
  • Rogue One, screenplay by Chris Weitz and Tony Gilroy, directed by Gareth Edwards (Lucasfilm/Allison Shearmur Productions/Black Hangar Studios/Stereo D/Walt Disney Pictures)
  • Stranger Things, Season One, created by the Duffer Brothers (21 Laps Entertainment/Monkey Massacre)

Best Dramatic Presentation – Short Form (1159 ballots)

  • Black Mirror: “San Junipero”, written by Charlie Brooker, directed by Owen Harris (House of Tomorrow)
  • Doctor Who: “The Return of Doctor Mysterio”, written by Steven Moffat, directed by Ed Bazalgette (BBC Cymru Wales)
  • The Expanse: “Leviathan Wakes”, written by Mark Fergus and Hawk Ostby, directed by Terry McDonough (SyFy)
  • Game of Thrones: “Battle of the Bastards”, written by David Benioff and D. B. Weiss, directed by Miguel Sapochnik (HBO)
  • Game of Thrones: “The Door”, written by David Benioff and D. B. Weiss, directed by Jack Bender (HBO)
  • Splendor & Misery [album], by Clipping (Daveed Diggs, William Hutson, Jonathan Snipes)

Best Editor – Short Form (951 ballots)

  • John Joseph Adams
  • Neil Clarke
  • Ellen Datlow
  • Jonathan Strahan
  • Lynne M. Thomas & Michael Damian Thomas
  • Sheila Williams

Best Editor – Long Form (752 ballots)

  • Vox Day
  • Sheila E. Gilbert
  • Liz Gorinsky
  • Devi Pillai
  • Miriam Weinberg
  • Navah Wolfe

Best Professional Artist (817 ballots)

  • Galen Dara
  • Julie Dillon
  • Chris McGrath
  • Victo Ngai
  • John Picacio
  • Sana Takeda

Best Semiprozine (857 ballots)

  • Beneath Ceaseless Skies, editor-in-chief and publisher Scott H. Andrews
  • Cirsova Heroic Fantasy and Science Fiction Magazine, edited by P. Alexander
  • GigaNotoSaurus, edited by Rashida J. Smith
  • Strange Horizons, edited by Niall Harrison, Catherine Krahe, Vajra Chandrasekera, Vanessa Rose Phin, Li Chua, Aishwarya Subramanian, Tim Moore, Anaea Lay, and the Strange Horizons staff
  • Uncanny Magazine, edited by Lynne M. Thomas & Michael Damian Thomas, Michi Trota, Julia Rios, and podcast produced by Erika Ensign & Steven Schapansky
  • The Book Smugglers, edited by Ana Grilo and Thea James

Best Fanzine (610 ballots)

  • “Castalia House Blog”, edited by Jeffro Johnson
  • “Journey Planet”, edited by James Bacon, Chris Garcia, Esther MacCallum-Stewart, Helena Nash, Errick Nunnally, Pádraig Ó Méalóid, Chuck Serface, and Erin Underwood
  • “Lady Business”, edited by Clare, Ira, Jodie, KJ, Renay, and Susan
  • “nerds of a feather, flock together”, edited by The G, Vance Kotrla, and Joe Sherry
  • “Rocket Stack Rank”, edited by Greg Hullender and Eric Wong
  • “SF Bluestocking”, edited by Bridget McKinney

Best Fancast (690 ballots)

  • The Coode Street Podcast, presented by Gary K. Wolfe and Jonathan Strahan
  • Ditch Diggers, presented by Mur Lafferty and Matt Wallace
  • Fangirl Happy Hour, presented by Ana Grilo and Renay Williams
  • Galactic Suburbia, presented by Alisa Krasnostein, Alexandra Pierce and Tansy Rayner Roberts, produced by Andrew Finch
  • The Rageaholic, presented by RazörFist
  • Tea and Jeopardy, presented by Emma Newman with Peter Newman

Best Fan Writer (802 ballots)

  • Mike Glyer
  • Jeffro Johnson
  • Natalie Luhrs
  • Foz Meadows
  • Abigail Nussbaum
  • Chuck Tingle

Best Fan Artist (528 ballots)

  • Ninni Aalto
  • Alex Garner
  • Vesa Lehtimäki
  • Likhain (M. Sereno)
  • Spring Schoenhuth
  • Mansik Yang

Best Series (1393 votes)

  • The Craft Sequence by Max Gladstone (Tor Books)
  • The Expanse by James S.A. Corey (Orbit US / Orbit UK)
  • The October Daye Books by Seanan McGuire (DAW / Corsair)
  • The Peter Grant / Rivers of London series by Ben Aaronovitch (Gollancz / Del Rey / DAW / Subterranean)
  • The Temeraire series by Naomi Novik (Del Rey / Harper Voyager UK)
  • The Vorkosigan Saga by Lois McMaster Bujold (Baen)

John W. Campbell Award for Best New Writer (937 ballots)

  • Sarah Gailey (1st year of eligibility)
  • J. Mulrooney (1st year of eligibility)
  • Malka Older (2nd year of eligibility)
  • Ada Palmer (1st year of eligibility)
  • Laurie Penny (2nd year of eligibility)
  • Kelly Robson (2nd year of eligibility)

2 Comments

  1. Mmm…ma bucur ca te vad asa entuziasmat, dar eu nu mai urmaresc cu mare interes Premiile de profil. Din varii motive.

    Mieville de ceva vreme mi se pare ca s-a dus pe apa simbetei. Cam multe experimente literare si putina substanta. mai scrii si ce vrea cititorul sa citeasca nu doar ce iti place tie. Ma rog, probabil si asa, se gasesc fani ;)))

    The Ballad of Black Tom si The Dream-Quest of Vellitt Boe, ambele cu radacini Lovecraftiene, mi s-au parut ok, dar nu ca se le nominalizez la vreun premiu.

    La zona de Best novel multe nu sunt prin zona mea de interes actual, plus de unele am citit pe Goodreads si nu m-au convins sa le incerc.

    Becky Chambers o sa traduca si la noi. Dar nu e de mine.

    Interesanta introducerea premiului pt serie. Acum imi explic de ce le multumea fanilor Gladstone pe GR. O serie ce merita premiul, dar, probabil, nu o sa-l ia :)))

    Analizand rapid nominalizarile am cam auzit de toate romanele si nuvelele prezente, plus nuveletele sunt numai de prin zone cunoscute, si as zice ca popularitatea invinge inainte de toate. Nu zic ca nu au valoare.

    Ori pentru mine nici Premiul Gemmell pt zona de fantasy doar imi da niste repere, nu e neaparat ca o sa-mi si placa toate nominalizarile.

    • Popularitatea lucrarilor nominalizate la Hugo e una relativa. Daca te uiti pe Goodreads romanele nominalizate anul acesta sunt departe de cele mai populare carti SFF din 2016. Tot ce se poate spune despre ele e ca sunt cele mai apreciate si mai citite carti SFF printre fanii hardcore care platesc bani nu putini ca sa participe la Worldcon si/sau ca sa voteze la premiile Hugo. Eu ma regasesc printre acesti fani, deci pentru mine nominalizarile sunt interesante pentru ca-mi arata care sunt trendurile si ce se citeste printre acei fani asemanatori mie.

Leave a Reply to Tudor Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • Haiganu