Darkest Dungeon – 2015 Rpg Indie game

Darkest-Dungeon-Banner-663x270Darkest Dungeon, lansat recent pe Steam, e un Indie game (la moda in perioada asta – si nu e neaparat un lucru rau), adica, in general, nu este sprijinit de un mare publisher si finantarea poate avea surse care mai de care mai variate.

Ce e asa de special la jocul si de ce nu reusesc sa ma desprind de el de vreo saptamana, dupa ce l-am inceput de vreo 6 ori, o sa va zic imediat. Darkest Dungeon se vrea un side scrolling gothic role playing adventure in care ai o echipa de maxim 4 eroi cu care descinzi in catacombe sau te avanti in hatisuri de paduri bantuite de echipe bine inchegate de adversari supranaturali..

Desi s-a vrut a se stabili un sistem echilibrat de valori ,din punctul meu de vedere e un joc aproape imposibil de dus la capat. Cel putin asa imi pare ca e peste puterile mele.

Evolutia eroilor depinde de mai multi factori legati strans intre ei pe principiul ciocanului, hartia si foarfeca. Nu neaparat in ordinea asta. Si nu neaparat mi-au placut in mod special.

Darkest Dungeon is a challenging gothic roguelike turn-based RPG about the psychological stresses of adventuring. Recruit, train, and lead a team of flawed heroes against unimaginable horrors, stress, famine, disease, and the ever-encroaching dark. Can you keep your heroes together when all hope is lost?

In primul rind in catacombe trebuie sa ai inventarul asigurat cu cel putin 8,9 torte ce se consuma ca painea calda si care iti influenteaza nivelul de stres al eroului. Pe linga bara de health, da, mai ai o bara cu nivelul de stres. Fiecare lovitura primita nu iti scade doar health-ul ci si iti creste stresul. Ai ratat o lovitura ca a facut adversarul dodge ei bine creste stresul. Exista intr-adevar solutii pe care le poti aplica pentru a indeparta o parte din el, insa sunt foarte ineficiente si reduc foarte putin la inceput. Ok. E adevarat ca si in oras se poate inlatura stresul, la bar, manastire, gagici sau gambling, insa platesti o taxa (in aur) si stai un tur cu eroul blocat in cladire.

Logic, dar costisitor si enervant.

Plus ca odata un eroul gen Paladin a luat-o razna prin regat, dupa tratament, si l-am recuperat dupa vreo 3 tururi, sau ce te faci daca nu reusesti sa duci misiunea la capat si nu primesti nici recompense cu bani. Va spun eu ca nu ai alta solutie decat sa mergi iar in Dungeon, sa-ti alegi o misiune, si sa speri ca o duci la capat ca sa faci bani din recompensa ce te asteapta la finele fiecareia dintre ele ce este indeplinita cu succes.

darkest-dungeon-4

Meniul de joc e superintuitiv cu harta si inventarul in partea dreapta si caracteristicile eroilor si actiunile disponibile ale fiecaruia in partea stinga.
Sus nivelul de lumina din catacomba.

NU exista misiuni usoare sau scurte. Orice clipa de neatentie costa. Credeti-ma ca am probat pe propria piele.

O lupta poate parea usoara, insa daca ti se duce lumina, o i-au razna eroii si devin incontrolabili, (incep sa comenteze intre ei, sa faca scenete de isterie sau bravura, depinde de la caz la caz)  sau o lovitura extraordinara a adversarului le poate scadea, la fel moralul asa de tare ca incep sa de-a doar rateuri si atunci sa te tii, Plus ca, din cand in cand, acestia sunt confruntati si cu o serie de boli si blesteme care mai de care mai “dragute” si mai antrenante pentru stapanul lor. Sifilisul care iti scadea vreo trei statusuri e unul dintre cele mai fioroase. Frica de monstri, de intuneric, de mers, de aer, de respiratia diverselor clase, etc. Ce nu au inventat.?!

Noroc ca le poti indeparta la Spitalul de boli nervoase, insa costa bani grei, si la fel din 4,5,6 boli cate se pot aduna la fiecare erou, doar una pe tura poti indeparta. Plus ca fiecare imbunatatire la cladiri costa, tablouri, titluri de proprietate si statuete ce se aduna toate in urma cautarilor si recompenselor din joc si nu se strang deloc usor. Si fiecare in parte cere resursa ei. Exista si reversul medaliei  si alaturat bolilor ai o serie de imbunatatir ce vin odata cu cresterea in nivel, sau in general chiar in paralel. Adica cresti in nivel si primesti un bonus cu plus la ceva si o boala cu minus la altceva. Bucurie mare!

darkest-dungeon-5

O scena de povesti la lumina focului nu prea eficiente in desfasurarea ostilitatilor.

Iti poti ugrada armele, si armura, iti poti upgrade si adauga diversele abilitati de care dispune fiecare erou, de atac, boost sau heal, iti poti mari sloturile pentru eroi sau poti hotara cati eroi sa-ti vina in oras, poti face din cand in cand camping si iti poti recupera stresul, health-ul dar, doar daca ai resurse, altfel ciuciu. Eu am facut mai rau ca am ales sa campez ultima oara. Mi-au scazut si healthul si moralul total ca nu am avut mincare in inventar  sa aiba ce sa haleasca. Dezastrous.

Inventarul cu cele utile se alge si PLATESTE inaintea fiecarei misiuni si in general sunt aceleasi chestii. Vreo 4 bandaje contra singerarii, vreo 8,9 torte, mincare sa tot ai macar 12 bucati, vreo 2 lopeti ca poti intalni gramezi cu mortaciuni ce iti pot scadea drastic si sanatatea si moralul daca le indepartezi cu mina, si poate o potiune pentru indepartarea unui blestem ce-ti scade sanatatea.

Uneori daca sperati ca o sa cresteti in nivel si o sa faceti misiunile mai usoare s-ar putea sa va puneti pofta in cui. Daca e prea mare nivelul eroului, am ajuns pina la 3, acesta iti poate si refuza participarea la misiune ca e sub puterile lui de munca.

WTF?!

Inca o chestie, exista si niste mici artefacte, de care te mai lovesti pe parcursul jocului, le poti si cumpara, insa, insa, acestea sunt pe acelasi principiu. Au un plus la o calitate si un minus la alta!  WTF din nou! Dupa ce la primul joc am investit in vagon resurse sa-mi mareasca numarul lor la  4 disponibile  pe tura am constat ca majoritatea erau si scumpe si inutilizabile. Asa ca am investit sa le scad doar pretul, desi poti avea surpriza ca unele sa si fie limitate pe clase de personaje…eh..sa nu ma mai intind.

Cred sincer ca nu o sa ma mai tina mult nervii.

Exista vreo patru sefi de nivel scrisi in jurnalul de bord la care nu am reusit sa ajung. Doar la unul am avut curajul sa ma arunc, o vrajitoare cu ditamai sanatatea, alaturata unui cazan ce trebuia distrus si el. Horror! Si am uitat sa va spun de modulul de salvari. Pai aici e toata frumusetea.

NU exista puncte de salvare. Totul este automat. Ti-a murit un erou, nu ai ce face si te da dupa batalie cind eroul e mort. Nu poti alege inainte, nu poti face nimic, eroul e dus. Si odata ce iti lipseste un erou din echipa sunt sanse mici sa duci misiunea la capat si sa primesti bonusul asteptat.

In general creaturile sunt variate si pot fi batute, insa trebuie multa atentie si intervine si factorul de noroc la mijloc. Exista unele entitati de ectoplasma care daca omorai una si mai ramane alta in joc se multiplica si iti apare una si mai mare. Cand le-am intalnit prima oara, pentru ca nu am stiut, mi-au macelarit eroii pe capete.

Intr-adevar jocul porneste de la premiza ca ai sa pierzi eroi si ii gasesti la cimitirul satului (doar ca sa-i vezi, cel putin la inceput), insa speri ca o sa creascain nivel ca sa poti invinge vrajitoarea sau necromancerul sau nush ce print intunecat ce reprezinta bosii nivelelor.

De obicei formula ideala a echipei are o formula clasica. Cel putin la mine asa a mers de minune. Un paladin, pe slotul din fata, bounty hunter apoi, o “sanitara” si un aruncator de grenade cu stun, bleed, sau alte variatiuni.

Pentru mai multe detalii exista si o serie intreaga de videoclipuri pe youtube unde au tot jucat oamenii.

Il recomand celor cu nervi tari.

Cert e ca la mine s-au cam terminat “resursele”.

One Comment

  1. Pingback: Săptămîna SF&F: 22 – 28 februarie 2015 | Galileo Online

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • Haiganu