Din nou despre David Fincher

Pentru mine, David Fincher este cu siguranţă unul dintre cei mai mari regizori în viaţă şi singurul care se apropie de geniul cu care Stanley Kubrick îşi aranja fiecare scenă. Pe lângă faptul că este un „actor’s director”, adică un regizor care scoate tot ce este mai bun de la actorii cu care lucrează, că ştie să-şi aleagă colaboratori fenomenali ca şi scenaristul Aaron Sorkin sau muzicienii Trent Reznos şi Atticus Ross, colaboratori a căror muncă reușește să o integreze la perfecţiune în filmele lui, David Fincher este un geniu în ceea ce priveşte pura măiestrie regizorală, lucru demonstrat din această analiză realizată de Tony Zhou şi apărută acum câteva zile:

Această măiestrie regizorală aproape unică la ora actuală este ceea ce ridică, de exemplu, versiunea americană a lui Girl with the Dragon Tatto peste cea suedeză. Se pot găsi argumente prin care să se susţină că unul dintre scenarii este mai bun decât celălalt. La fel pentru alegerea şi jocul actorilor. Ceea ce nu se poate nega este faptul că privit prin input-ul regizorului, aproape fiecare scenă din versiunea americană este superioară celei suedeze.

Alien 3, Se7en, The Game, Fight Club, Panic Room, Zodiac, The Curious Case of Benjamin Button, The Social Network, The Girl the Dragon Tattoo, House of Cards, Gone Girl. Există vreun regizor în acest moment care să realizeze filme la fel de interesante şi la fel de constante din punct de vedere al calităţii? Singurul lucru pe care mi l-aş dori ar fi ca Fincher să facă, chiar mai des decât a făcut-o până acum, filme care să conţină şi mai multe elemente speculative. Din fericire, tocmai a fost anunţat faptul că Fincher va regiza întreg primul sezon al unui nou thriller supranatural – Utopia, realizat de HBO.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • Haiganu