Nominalizările Nebula 2013

Ce grozav arată lista de nominalizări pentru cel mai bun roman! 6 din 8 sunt cărţi scrise de femei, toate 8 sunt extrem de diferite între ele şi nici măcar una nu este sf-ul clasic de care erau pline la un moment dat listele cu nominalizările Nebula. Bravo SFWA!

Cel mai bun roman
We Are All Completely Beside Ourselves, Karen Joy Fowler (Marian Wood)
The Ocean at the End of the Lane, Neil Gaiman (Morrow; Headline Review)
Fire with Fire, Charles E. Gannon (Baen)
Hild, Nicola Griffith (Farrar, Straus and Giroux)
Ancillary Justice, Ann Leckie (Orbit US; Orbit UK)
The Red: First Light, Linda Nagata (Mythic Island)
A Stranger in Olondria, Sofia Samatar (Small Beer)
The Golem and the Jinni, Helene Wecker (Harper)

Am citit cartea lui Gaiman şi Ancillary Justice. În aceste zile citesc concomitent A Stranger in Olondria şi The Red: First Light, care sunt excelente; şi le voi citit cu siguranţă şi pe celelalte 4.
Cea mai bună nuvelă
‘‘Wakulla Springs,’’ Andy Duncan & Ellen Klages (Tor.com 10/2/13)
‘‘The Weight of the Sunrise,’’ Vylar Kaftan (Asimov’s 2/13)
‘‘Annabel Lee,” Nancy Kress (New Under the Sun)
‘‘Burning Girls,’’ Veronica Schanoes (Tor.com 6/19/13)
‘‘Trial of the Century,’’ Lawrence M. Schoen (lawrencemschoen.com, 8/13; World Jumping)
Six-Gun Snow White, Catherynne M. Valente (Subterranean)

Cea mai bună nuveletă
‘‘Paranormal Romance,’’ Christopher Barzak (Lightspeed 6/13)
‘‘The Waiting Stars,’’ Aliette de Bodard (The Other Half of the Sky)
‘‘They Shall Salt the Earth with Seeds of Glass,’’ Alaya Dawn Johnson (Asimov’s 1/13)
‘‘Pearl Rehabilitative Colony for Ungrateful Daughters,’’ Henry Lien (Asimov’s12/13)
‘‘The Litigation Master and the Monkey King,’’ Ken Liu (Lightspeed 8/13)
‘‘In Joy, Knowing the Abyss Behind,’’ Sarah Pinsker (Strange Horizons 7/1 – 7/8/13)

Cea mai bună povestire
‘‘The Sounds of Old Earth,’’ Matthew Kressel (Lightspeed 1/13)
‘‘Selkie Stories Are for Losers,’’ Sofia Samatar (Strange Horizons 1/7/13)
‘‘Selected Program Notes from the Retrospective Exhibition of Theresa Rosenberg Latimer,’’ Kenneth Schneyer (Clockwork Phoenix 4)
‘‘If You Were a Dinosaur, My Love,’’ Rachel Swirsky (Apex 3/13)
‘‘Alive, Alive Oh,’’ Sylvia Spruck Wrigley (Lightspeed 6/13)

Premiul Ray Bradbury
Doctor Who: ‘‘The Day of the Doctor’’ (Nick Hurran, director; Steven Moffat, writer) (BBC Wales)
Europa Report (Sebastián Cordero, director; Philip Gelatt, writer) (Start Motion Pictures)
Gravity (Alfonso Cuarón, director; Alfonso Cuarón & Jonás Cuarón, writers) (Warner Bros.)
Her (Spike Jonze, director; Spike Jonze, writer) (Warner Bros.)
The Hunger Games: Catching Fire (Francis Lawrence, director; Simon Beaufoy & Michael Arndt as Michael deBruyn, writers) (Lionsgate)
Pacific Rim (Guillermo del Toro, director; Travis Beacham & Guillermo del Toro, writers) (Warner Bros.)

Premiul Andre Norton Award pentru YA
The Coldest Girl in Coldtown, Holly Black (Little, Brown; Indigo)
When We Wake, Karen Healey (Allen & Unwin; Little, Brown)
Sister Mine, Nalo Hopkinson (Grand Central)
The Summer Prince, Alaya Dawn Johnson (Levine)
Hero, Alethea Kontis (Harcourt)
September Girls, Bennett Madison (Harper Teen)
A Corner of White, Jaclyn Moriarty (Levine)

7 Comments

  1. Mihai-Dan Pavelescu

    Golemu e fain :), desi inegal 🙁

  2. La categoria “roman” sunt mai degrabă nominalizate editurile 🙂 Cum ți se pare Starnger in Olondria? Îl am și eu pe kindle și nu reușesc să mă țin de el, frazele sunt teribil de elaborate și mă obosesc, iar când revin nu mai țin minte unde rămăsesem. Mă rog, nu e prima carte cu care pățesc asta. Am citit Hild, care nu e sf și nici măcar fantasy, și puțin cam subțire în ce privește personajele (asta e o critică doar pentru că romanul are drept titlu numele unui personaj, altfel îmi plac și mie de astea cu războaie, politici, descrieri istorice, etc). A, și Gaiman-ul l-am citit, mi se pare unul minor, sentimental, dar mai bine scris, mai sigur, decât Hild și Olondria.
    Dintre nuvele nu am citit nimic. Însă la proza scurtă mi se pare unul dintre cei mai slabi ani, numai povestiri mediocre.

    • Scuze. Abia acum ti-am vazut comentariul din cauza ca mi-a intrat in spam pe email.

      Eu citesc Stranger in Olondria de 3 saptamani 🙂 Cate un capitol pe zi. Toata cartea este cam numai proza si atat. S-ar putea ca o parte dintre senzatiile pe care ni le produce sa fie voite, avand in vedere ca tema majora a romanului este cea a Strainului intr-o Tara Straina.

      Cat despre Hild, nu stiu ce sa zic. Poate ca personajele sunt subtiri, datorita faptului ca este extrem de reala. Cred ca in general oamenii din Europa anului 1000 erau destul de subtiri.

      Oceanul de la capatul aleii este o carte buna scrisa de un profesionist al scrisului, dar, spre diferenta de Hild si Olondria, nu are nimic special. Pentru mine conteaza foarte mult ca o scriitor sa incerce altceva, chiar daca de cele mai multe ori produsul finit era multe defecte.

      De asta imi place lista de romane, pentru ca multe dintre ele chiar incearca sa faca ceva nou, iar SFWA chiar incearca prin aceste nominalizari sa se uite si spre alte zari.

      • Imi apar si eu profesia, cum mai faci si tu :D, oamenii anului 1000 erau subtiri doar in masura in care cunostintele despre ei sunt subtiri. In romana este o carte foarte frumoasa, Anul 1000 se numeste, de Georges Duby. Vei vedea acolo ca erau si brutali dar si complexi.

        • Poate ca cunostintele sunt subtiri tocmai pentru ca oamenii erau subtiri 🙂 De ce despre grecii si romanii antici exista atatea surse? Tocmai pentru ca au fost indeajuns de complecsi incat sa nu existe doar brutalitate si religie in culturile lor. Iar eu m-am referit doar la europeni. Existau oameni complecsi la sfarsitul primului mileniu, dar ei se numeau arabi, mayasi, hindusi sau chinezi. Din punct de vedere al unui personaj de roman, crestinii anului 1000 nu prezinta prea mare interes pentru mine.

  3. Acum, lasand gluma deoparte, oamenii din Hild sunt mai putin creionati deoarece autoarea a ales sa procedeze asa, sa nu uitam ca este o fictiune si autoarea nu este specialista in istorie. La nivelul maselor exista inca perceptia evului mediu intunecat 😀 Ce sa spunem despre romanele care au ca fundal epoca primitiva (Jean M. Auel, Sebastian Corn), personajele sunt destul de complexe acolo, fara sa fie asa si in realitatea istorica, fiindca autorul a ales sa le faca asa.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • Haiganu