Gravity – long take

A apărut un excelent “long take” (vă rog să mă ajutaţi cu denumirea în româneşte, pentru că în acest moment sunt prea obosit ca să o pot găsi eu; mulţumesc anticipat 🙂 ) din filmul lui Alfonso Cuaron – Gravity:

Alte long takes celebre:







Şi tatăl lor, Orson Wells, cu o scenă unică în istoria cinematografiei. Ceea ce reuşeşte să facă Wells cu mişcarea camerei, umbrele şi întunericul, ţine de domeniul miracolului.

5 Comments

  1. Cred că termenii ăștia nu sunt traduși. Adică, oamenii de pe platou știu despre ce e vorba. În scenariu găsești chestiile astea în engleză. E.S. de la establishing shot, E.T. e extended take, etc.

    Mai bine pune o explicație a ce înseamnă cinematografic. Wikipedia:

    “an uninterrupted shot in a film which lasts much longer than the conventional editing pace either of the film itself or of films in general, usually lasting several minutes. It can be used for dramatic and narrative effect if done properly, and in moving shots is often accomplished through the use of a dolly or stedicam.”

    Dolly-ul e o platformă pe șine, pe care se pune camera. Steady-ul e camera ținută în mână, dar cu 25 de kile de greutăți atârnate de ea pentru stabilitate, și are nevoie de un goriloi pe post de operator.

  2. De fapt, sunt două feluri de long take-uri, extended take și tracking shot, al doilea e ceva mai simplu de realizat tehnic că include mai puține mișcări de cameră.

  3. Un “Gravity 3D” ar rupe cinematografele 🙂 Desigur, cu efecte “grave” !

    • Gravity va fi 3D. Mai mult, cei care l-au vazut spun ca e urmatoarea evolutie a 3D-ul, iar ceea ce face Cuaron in film nu s-a mai vazut niciodata.

  4. “trailer” deja incepe sa devina un cuvant obisnuit,
    deci: “trailer” extins.

    in romaneste am putea zice:
    a aparut (noua) secventa (extinsa) de prezentare a filmului….
    sau
    a aparut o scena in avanpremiera

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • Haiganu