Interviu cu Alex Negrea (Concept artist)

 In urma cu aproape trei ani (wow! cind au trecut atatia?!) am demarat o serie de interviuri cu cativa artisti digitali romani, pe val atunci. Intre timp rubrica a trecut la naftalina si noi am mers mai departe. Recent am descoperit lucrarile lui Alex Negrea si m-am gandit ca nu ar fi rau sa adun mai multe informatii despre el. Si astfel, mai jos, aveti ceea ce am aflat. 

I: Poți să ne descrii în câteva cuvinte cu ce te ocupi acum la Gameloft Romania și să ne faci un scurt istoric al activității și pregătirii tale în domeniu?

Mishuvurthyar Shipyard de Alex Negrea

R: Salut! Cariera mea in domeniul artelor vizuale a inceput in momentul cand am renuntat la facultatea de informatica (pe care am urmat-o timp de un an) in detrimentul facultatii de design. Am luat aceasta decizie pentru ca aveam rezultate foarte slabe la informatica si eram cu moralul la pamant. La inceput am avut un sentiment de frica pentru ca nu stiam daca ma pot compara cu cei care deja au studiat artele dar, spre marea mea surprindere, foarte multi dintre cei care s-au inscris la design nu au avut un background in arte.

Oricum pentru ca eram nepregatit, am inceput sa desenez cam sase ore pe zi, pe langa programul de la facultate, in fiecare zi si cu timpul am reusit sa fac desene mai bune. In decembrie 2010 am primit un mail de la Gameloft in care eram intrebat daca sunt interesat sa dau o proba pentru pozitia de 2d artist, pe care am trecut-o, iar din februarie anul trecut am inceput lucrul. La Gameloft fac concepte, texturi, mock-ups, UI-design si storyboards.

I: Care este mai exact mecanismul de creație al uneia dintre lucrările tale. Cu ce programe preferi să lucrezi pentru a-ți șlefui creațiile?

R: In 99% din cazuri ma folosesc de Photosop pe parcursul intregului proces de creatie. Foarte rar schitez pe hartie si continui o astfel de schita digital. Nu folosesc o reteta anume in crearea lucrarilor, de cele mai multe ori ma adaptez cerintei. De exemplu, un personaj randat cartoony se produce diferit fata de un personaj randat fotorealist. Prin urmare modul de lucru difera aproape de fiecare data.

Alte programe cu care am mai cochetat sunt: ZBrush, Sculptris, Sketchup, 3ds Max, Maya, Painter si Artrage. 

I: Lucrările cărui artist te-au impresionat / influențat mai mult?

R: Pe mine ma influenteaza mai mult povestile artistilor decat lucrarile lor. De exemplu Dave Rapoza si Hannes Algenpfleger sunt doi artisti care au pornit la o varsta aparent destul de mare pe calea artei dar prin mult munca si studiu au reusit sa ajunga foarte sus in industrie in doar 2-3 ani. O alta influenta este personajul lui Sylvester Stallone, Rocky. Acesta ma motiveaza doar daca ma gandesc la el:))

Chupacabra de Alex Negrea

I: Din portofoliul tău am putut observa că ai abordat numai teme fantastice. Crezi că astfel ai o arie mai largă de abordare? Ai mai încercat/ai încerca și alt gen de proiecte? 

Am abordat aceste teme deoarece mi se par mai spectaculoase si deoarece pictura digitala permite mult mai usor sa explorezi aceste subiecte. Poate ca daca aveam o pregatire in arta traditionala faceam si lucrari mai serioase spre exemplu. Oricum vreau sa subliniez ca daca nu exista toata treaba cu pictura digitala si internetul nu mai eram in acest loc acum:)

Legend of the Lizard de Alex Negrea

R: Concursul, care este deja la a 6-a editie si se numeste Bloodsports, fost organizat de liderii grupului Crimson Daggers, Dan Warren si Dave Rapoza. Tema a fost realizarea unui ambalaj de figurina bazat pe niste titluri predefinite si cheesy, asemenea titlurilor desenelor din anii `90.

Am avut de ales dintre Gorilla Guardians, Legend of lizards si Crystal Crusaders iar eu am mers pe cea cu soparlele deoarece am vrut sa invat un lucru nou, si anume, cum sa desenez soparle si solzi de soparla. Concursul nu are premii si este bazat pe realizarea de studii preliminare de compozitie, culoare, textura etc. inainte de a incepe ilustratia finala.

Acest lucru se datoreaza faptului ca foarte multa lume crede in talent si puteri magice cand vine vorba de desen dar de fapt este multa munca si studiu ca in orice alt domeniu. Deadline-ul a fost de doua saptamani si a fost destul pentru realizarea unei astfel de ilustratii. Am reusit sa fiu mentionat cu aceasta lucrare in jurizarea finala insa nu am castigat concursul. Jurizarea se poate urmari la acest link iar mai multe detalii despre competitie si grup aici .

I:Care dintre lucrările din portofoliu personal ți se pare cea mai reușită / o ai cel mai mult la inimă? 

R: Aici raspunsul este scurt: nu imi plac lucrarile mele:) Asta pentru ca le vad de prea multe ori si ajung sa isi piarda orice valoare in ochii mei.  Este acelasi lucru cu wallpaperul de pe desktop. Dupa o vreme te saturi sa vezi aceeasi imagine chiar daca este cea mai buna lucrare din lume si trebuie sa o schimbi cu alta. Dar daca ar fi sa aleg o lucrare ar fi ilustratia care am facut-o pentru coperta revistei Concepteez acum cateva luni. Aceasta pentru ca este prima lucrare pentru care am facut studii preliminare si a fost un fel de revelatie toata treaba:)

Concepteez Cover issue 2 de Alex Negrea

I: Din informațiile pe care le deții, crezi că-ți poți face o carieră în România ca și artist digital sau e prematur să discutăm despre așa ceva la momentul de față?

Clar se poate face o cariera din arte! Firmele cauta non-stop artisti pentru angajare. Doar ca problema este mentalitatea romanilor care se pare ca nu prea sunt interesati de munca in zilele astea. Ei prefera sa isi petreaca timpul mai degraba pe Facebook sau cu mai stiu eu ce fel de emisiuni de spalat creierul de la tv. Ideea este ca toti asteapta sa primeasca fara sa munceasca si asta nu se prea poate. De cateva ori am mai fost contactat de tineri artisti din Romania pentru a-i indruma si le-am explicat toata treaba cu munca si necesitatea studiului insa pana acum nu am reusit sa transmit la nimeni aceasta mentalitate.

Mai cred ca si profesorii sunt de vina pentru pregatirea neadecvata a copiilor. Cel putin, la mine la facultate, 90% dintre ei nu intelegeau ca se pot face bani din desenarea monstrilor si mai stiu eu ce creatii fantastice. Multi dintre ei iarasi nu au habar despre indrustria entertainmentului, care este intr-o continua crestere si nu sufera din cauza crizei. Sper ca pe viitor sa apara si la noi astfel de scoli care pregatesc copiii pentru profesia de concept artist. Pana atunci internetul va ramane cel mai bun indrumator si profesor in acest domeniu la noi.

Vreau sa va multumesc pentru acest interviu si va astept pe toti care mai aveti intrebari despre desen si industrie la mine pe blog http://alexnegrea.blogspot.com/.

 *

Iti multumesc si eu pentru amabilitate si iti urez succes in continuare! 

One Comment

  1. Pingback: Interviuri | Galileo Online

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • Haiganu